lnu.sePublications
Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Level Complete: En kvalitativ studie om gamifications förekomst inom säljorganisationer, och vägen till mer engagerade och motiverade medarbetare.
Linnaeus University, School of Business and Economics, Department of Management Accounting and Logistics.
Linnaeus University, School of Business and Economics, Department of Management Accounting and Logistics.
Linnaeus University, School of Business and Economics, Department of Management Accounting and Logistics.
2017 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
Abstract [sv]

Tidigare studier har visat att majoriteten av anställda inom svenska organisationer har

ett bristande i engagemang till sitt arbete, vilket kan bero på att feedback och belöning

kommer alltför långt efter slutförandet av en uppgift. Forskning har även visat att yttre

belöningar till följd av en prestation endast fungerar väl på kort sikt, men att det trots

det finns företag som använder sig av yttre belöning för att motivera sina medarbetare.

Ett exempel är säljorganisationer. Gamification är en relativt ny framväxande idé som

innebär applicering av spelelement i icke spelliknande kontexter, för att skapa inre

motivation och ett ökat engagemang hos människor. Syftet med studien är att

analysera i vilket utsträckning direkt feedback och de karaktäristiska spelmekanikerna

poäng, emblem, topplistor, levels, relationer, utmaningar, begränsningar och resa

förekommer inom säljorganisationer, som inte uttalat använder sig av gamifierade

system, för att skapa motiverade och engagerade medarbetare. Metoden bygger på en

kvalitativ och abduktiv ansats, där empirin har samlats in genom semistrukturerade

intervjuer med sex chefer från olika säljorganisationer. Resultatet visar att flertalet av

spelmekanikerna används inom samtliga säljorganisationer, och att det inte finns

någon spelmekanik som inte förekommer inom någon av organisationerna. Vidare

förekommer poäng, relationer, utmaningar och begränsningar inom samtliga sex

organisationer och levels är den spelmekanik som förekommer minst. Vissa skillnader

gällande spelmekanikernas användande uppenbarades, även om syftet med

användandet för samtliga organisationer är att skapa motivation och öka engagemanget

hos säljarna. Feedback förekommer frekvent inom samtliga organisationer. Däremot

uppenbarades en viss problematik i samband med direkt feedback, då den tenderar att

komma en tid efter att en uppgift har slutförts, bland annat på grund av geografisk

utspridning.

Abstract [en]

Previous studies have shown that the majority of employees within Swedish

organisations lack commitment to their work, which can be due to the fact that feedback

and reward is received late after the completion of a task. Research has also proved that

extrinsic rewards as a result of a performance only work well in the short term, but

nevertheless there are companies that still use extrinsic rewards to motivate their

employees. Sales organisations are one example of that. Gamification is a relatively

new emerging idea that involves application of game elements in a non-game context to

create intrinsic motivation and to increase engagement among the people. The purpose

of this study is to analyse to which extent direct feedback and the characteristic game

mechanics points, badges, leaderboards, levels, relationship, challenges, restrictions

and journey occur within sales organisations that do not claim to use gamified systems

in order to motivate and engage employees. The method used is based on a qualitative

and abductive approach where empirical data were collected through semi-structured

interviews with six managers from different sales organisations. The result show that

the majority of the game mechanics is used in all sales organisations and that there is

none of the game mechanics that do not occur in any of the organisations. Moreover,

points, relations, challenges and restrictions occur in all six organisations and levels is

the game mechanic that occur the least. Some differences in the using of the game

mechanics were revealed, although the purpose of the use in all of the organisations is

to motivate and increase the engagement of the sellers. Feedback occurs frequently in

all organisations. However, certain problems occurred associated with direct feedback

as it tends to be received a while after the task has been completed due to geographic

diffusion, among other things.

Place, publisher, year, edition, pages
2017. , p. 68
Keywords [en]
Gamification, game mechanics, motivation, feedback, engagement, reward, sales organisations.
Keywords [sv]
Gamification, spelmekanik, motivation, feedback, engagemang, belöning, säljorganisationer.
National Category
Business Administration
Identifiers
URN: urn:nbn:se:lnu:diva-60545OAI: oai:DiVA.org:lnu-60545DiVA, id: diva2:1072127
Subject / course
Business Administration - Management Accounting; Business Administration - Management Accounting; Business Administration - Management Accounting
Educational program
Tourism Management Programme, 180 credits; Tourism Management Programme, 180 credits
Supervisors
Examiners
Available from: 2017-02-10 Created: 2017-02-07 Last updated: 2017-02-10Bibliographically approved

Open Access in DiVA

Level Complete(1003 kB)72 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 1003 kBChecksum SHA-512
432d3234f782a954ad3029aad8a3f4e21f7f3623aa772c7d679af29f8d55fbe5cc2ac2e383d6df4118a4a130ef594050e7471c1e75be136449f4dc7924b1e46c
Type fulltextMimetype application/pdf

Search in DiVA

By author/editor
Olsson, LinaSamuelsson, IdaWesterlund, Hanna
By organisation
Department of Management Accounting and Logistics
Business Administration

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 72 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 152 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf